nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

دلایل معافیت از سربازی

دلایل معافیت از سربازی : مشمولان عزیز ما در این مقاله می خواهیم در مورد دلایل معافیت از سربازی مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم.دوران مقدس سربازی می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین لحظات زندگی هر مرد جوانی باشد؛ البته ممکن است کسانی هم باشند که به هر دلیل به دنبال معافیت سربازی هستند. در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص مقاله ما را دنبال کنید. شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.



عزیزان همراه سایت نظام وظیفه می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص دلایل معافیت از سربازی می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران بهره مند شوند.


,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,


دلایل معافیت از سربازی چیست؟

دلایل معافیت از سربازی : واژه سربازی، یعنی جانفشانی کردن و در رزم ایستادن. اما امروزه سربازی در ایران یک کلمه قانونی و به معنای خدمت دائمی یا موقت در نیروهای مسلح کشور است. در کشورهای زیادی، مردانی که به سن 18 سال یا سنی که در قانون آن کشور وضع شده، می‌رسند، باید به خدمت سربازی اعزام شوند.بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مردان بالای 18 سال ایرانی، به جز مواردی که استثنا شده‌اند، باید به خدمت سربازی بروند. گذراندن دوره سربازی برای تمامی مشمولین اجباری است و مشمولین قبل از پایان این دوره از انجام هرگونه خدمات دولتی و استفاده از برخی خدمات شهروندی بازداشته می‌شوند، مگر با ارائه مدرک معافیت موقت.
حتی کشورهایی مانند کوبا هم وجود دارند که زنان هم مجبورند به سربازی بروند. با این حال برخی از افرادی که به سن 18 سال می‌رسند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. این افراد قطعا باید شرایط معافیت سربازی را داشته باشند. که در این گزارش به بررسی شرایط معافیت می‌پردازیم.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.دلایل معافیت از سربازی



شرایط معافیت سربازی

همانطور که اشاره کردیم، خدمت سربازی برای مردان بالای 18 سال تمام و خدمت در نیروهای مسلح در کشور ما اجباری است. اما برای نرفتن به خدمت باید یک سری از شرایط خاص را داشته باشید که به شرایط معافیت سربازی معروفند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.
البته معافیت از سربازی شرایط مختلفی دارد. در واقع دلایل خاصی برای معافیت از سربازی وجود دارد که برخی از آنها منجر به معافیت دائم سربازی و برخی منجر به معافیت موقت از خدمت می‌شوند و برخی از شرایط برای کسری خدمت (کاهش مدت زمان خدمت) هستند. در کل تمام این موارد شامل 7 شرط کلی و مهم است.دلایل معافیت از سربازی




معافیت پزشکی و مراحل آن

همانطور که از عنوان این نوع از معافیت مشخص است، مربوط به شرایط وضعیت سلامت مشمول می‌شود. یعنی مشمول برای معافیت پزشکی باید طبق شرایط و قوانین نظام وظیفه سلامت، در خطر باشد. دلایل معافیت از سربازی

قانون جمهوری اسلامی ایران مشمولان سربازی را به لحاظ وضعیت سلامت به چهار دسته تقسیم کرده است:

- کسانی که از نظر جسمانی و روانی سالم بوده و قادر به انجام خدمت هستند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

- کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نیستند ولی قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی هستند.

- کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری، موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.دلایل معافیت از سربازی

- مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به شکل دائم قادر به انجام خدمت ضرورت نخواهند بود.

** برخی بیماری‌ها منجر به معافیت دائم یا موقت مشمولان می‌شود لذا هر کدام از مشمولانی که یک یا چند مورد از بیماری‌های زیر را دارند، می‌توانند نسبت به معافیت سربازی اقدام کنند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.دلایل معافیت از سربازی




معافیت کفالت سربازی چیست؟

یکی دیگر از شرایط معافیت سربازی، داشتن شرایط معافیت کفالت است. همانطور که مشخص است طبق قانون معافیت کفالت، فرد مشمول باید یکی از شرایطی را که منجر به کفیل شدن می‌شود، داشته باشد. طبق قوانین معافیت کفالت، فرد مشمول باید کفیل پدر، مادر یا یکی دیگر از بستگان باشد.معافیت کفالت به معافیتی گفته می‌شود که به دلیل سرپرستی از افراد خانواده به شخص مشمول داده می‌شود و معافیت کفالت پدر از رایج‌ترین کفالت‌ها محسوب می‌شود.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.دلایل معافیت از سربازی




لیست انواع معافیت کفالت

- تک پسر بالای 18 سال که پدر وی 70 سال تمام سن دارد. (منظور از این، تنها فرزند ذکوری است که بالای 18 سال سن دارد و اگر این افراد برادری زیر 18 سال سن داشته باشند، می توانند برای معافیت کفالت اقدام کنند.)

- تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نمی باشد نگهداری کند.

- تنها فرزند پسر بالای 18 سال که پدرش فوت کرده و نگهداری و مراقبت مادر را به عهده داشته باشد.دلایل معافیت از سربازی

- تنها برادر تنی که می‌خواهد سرپرستی خواهری را که فاقد پدر، همسر و فرزند پسر سالم باشد، به عهده بگیرد.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

- تنها برادر سرپرست برادر بزرگ نیازمند مراقب که فاقد پدر ،همسر و فرزند پسر سالم فاقد شغل باشد.

- یگانه سرپرست برادر کمتر از 18سال تمام (صغیر)

- تنها نوه پسر بالای 18 سال مراقب یا نگهدارنده جد فاقد فرزند که به علت بیماری یا نقص عضو و یا کهولت بنا به تشخیص هیئت رسیدگی و با کسب نظر شورای پزشکی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشد.

- یگانه مراقب و نگهدارنده جده فاقد شوهر و فرزند.دلایل معافیت از سربازی

- مشمولی که همسرش فوت کرده و از او دارای فرزند صغیر بوده مادامی که ازدواج مجدد نکرده است و یا همسری دارد که بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقبت باشد.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

- اگر سرباز در حین خدمت فوت کند یکی از فرزندان ذکور وی می‌تواند از معافیت استفاده کند و در صورتی که از فرزندان ذکور خانواده حین خدمت فوت کنند، یکی از پسران خانواده می‌تواند از معافیت بهره‌مند شود.

- از چند برادر واجد شرایط اعزام به خدمت در صورت اعزام یکی از برادران به خدمت، یکی دیگر از برادران می‌تواند تا اتمام خدمت او از عقب انداختن تاریخ اعزام استفاده کند.دلایل معافیت از سربازی

- همچنین طبق ماده (6) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.دلایل معافیت از سربازی


دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.





منبع : دلایل معافیت از سربازی



نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت _ خرید خدمت سربازی 99 - 1400 - آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد - فرم استخدام در سپاه قدس- استخدام فرزند بجای پدر بازنشسته 99 -خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 99 - 1400-آخرین خبرها از حقوق رزمندگان معسر سال 99-استعلام سربازی با کد ملی-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400- سنوات دانشجویی چیست | جزئیات سقف سنوات دانشجویان -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی - نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99 - حقوق دانشگاه افسری - میزان حقوق نیروی انتظامی بر حسب درجه 99 - نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 99 - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم - استخدام اطلاعات سپاه -مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی -مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی - چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده -پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی - استعلام آنلاین کارت پایان خدمت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.