nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

جزئیات استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت سال 99

همراهان عزیز ما در این مقاله می خواهیم در مورد جزئیات استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت 99  مطالبی رادر اختیارتان قرار میدهیم. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور می گوید: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود.در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.برای اطلاع از اخبار جدید در این خصوص مقاله ما را دنبال کنید. شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.



عزیزان همراه سایت نظام وظیفه می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص جزئیات استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت 99 می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران بهره مند شوند.


,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,


استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت 99

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور می گوید: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌
پس از تصدی حداکثری دولت در بخش‌های اقتصادی کشور در دهه ۶۰، از اوایل دهه ۷۰ شمسی با تصویب قوانین و مقررات مختلف تلاش شد تا ضمن واگذاری بخشی از تصدی‌ها از تعداد نیروی انسانی و حجم دولت نیز کاسته شود. از سوی دیگر افزایش شفافیت در حقوق و دستمزد دولتی‌ها از مواردی بود که در سال‌های اخیر در دستور کار قوه مجریه قرار گرفته است، هدفی که با راه اندازی «سامانه حقوق و دستمزد» و ثبت اطلاعات کارکنان قوای سه‌گانه و حتی نهادهای زیر نظر رهبر معظم انقلاب قرار است محقق شود. بعد از تحولات متعدد و تفکیک و ادغام‌ها، از سال ۱۳۹۲ یک بار دیگر با تفکیک سازمان امور اداری و استخدامی از سازمان برنامه و بودجه (در قالب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) این سازمان مسئولیت امور مربوط به اداری و استخدامی و هماهنگی‌های آن را برعهده دارد. برهمین اساس جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، آخرین تحولات دولت درتعداد نیروی انسانی و تکالیفی را که قانون برعهده دولت گذاشته است، تشریح می‌کند. به گفته وی، طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.



حدود ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی جذب می شوند

طبق اعلام قبلی شما، قرار است در سال‌جاری حدود ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی جذب شوند. این نیروها در چه قالبی و در چه بخش‌هایی به کار گرفته می‌شوند؟
در دولت هر ساله بخشی از کارکنان دولت پس از اتمام دوره خدمت، بازنشسته و از خدمت دولت خارج می‌شوند؛ یعنی به‌طور معمول کارکنان دستگاه‌های دولتی برای یک دوره زمانی ۳۰ تا ۳۵ ساله خدمت می‌کنند.هرچند قانونگذار دولت را مکلف کرده است که هر ساله بخشی از نیروهای خود را کاهش دهد، ولی با توجه به خروجی‌ها در برخی از بخش‌ها نیازمند جذب نیروی جدید هستیم.همچنین به دلیل گسترش برخی از خدماتی که دولت ارائه می‌دهد یا افزایش گستره جغرافیایی ارائه این خدمات به نیروی جدید نیاز پیدا می‌کنیم. وقتی شهرستان جدیدی ایجاد می‌شود، ادارات جدیدی در آن شکل می‌گیرد که به کارکنان جدید نیاز دارند. یا ممکن است که توسعه جغرافیایی نباشد، برای مثال با افزایش تعداد دانش‌آموزان در یک مقطع تحصیلی در یک دوره زمانی خاص به معلمان بیشتری نیازپیدا می‌کنیم.
با توجه به مجموعه این عوامل و براساس برنامه‌ریزی تأمین نیروی انسانی دولت، میزان نیاز دستگاه‌های اجرایی به استخدام نیروی جدید مشخص می‌شود. البته رقم دقیق و قطعی ورودی‌های جدید پس از برگزاری آزمون‌های استخدامی مشخص می‌شود.
با وجود این، برآوردی که برای استخدام‌های جدید سال‌جاری داریم، بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر است. البته وقتی که گفته می‌شود بخش دولتی منظور وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی است وگرنه اگر ورودی‌های جدید به نیروهای مسلح که آن‌ها نیز جزو دولت محسوب می‌شوند و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها را هم به این آمار اضافه کنیم، مجموع جذب نیرو در سال‌جاری بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر خواهد بود.با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.


 


کدام دستگاه‌های دولتی سهم بیشتری در جذب حدود ۴۰ هزار نیروی جدید دارند؟

دستگاه‌های دولتی به نسبت نیروی موجود خود از ورودی‌های جدید سهم می‌برند. نه‌اینکه به وزارت آموزش و پرورش سهم بیشتری اختصاص داده می‌شود و به وزارت جهاد کشاورزی نیروی کمتری داده می‌شود؛ بلکه چون وزارت آموزش و پرورش نزدیک به یک میلیون نفر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از۵۰۰ هزار نفر و وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به ۷۰ هزار نفر نیرو دارند، میزان خروجی نیروی آن‌ها نیز برهمین اساس انجام می‌شود. درواقع حدود یک‌سی‌ام تعداد نیروهای هر دستگاه در هر سال پس از بازنشستگی از خدمت دولت خارج می‌شوند. به همین دلیل دستگاه‌هایی که تعداد نیروی انسانی بیشتری دارند، خروجی بیشتر و در نتیجه سهم بیشتری هم از ورودی‌های جدید دارند.

    نیروهایی که قرار است در سال‌جاری جذب دولت شوند، همان کسانی هستند که هم‌اکنون به صورت قراردادی در دستگاه‌ها مشغول به کارند؟

خیر، لزوماً این‌گونه نیست. استخدام پیمانی در دولت تنها از طریق آزمون انجام می‌شود و هر کسی بخواهد به صورت پیمانی جذب دولت شود حتماً باید درآزمون شرکت و حد نصاب نمره قبولی را کسب کند. استخدام در دولت ضمن اینکه حقی است برای جوانان که بتوانند فرصت خدمت به کشور و مردم را در دستگاه‌های دولتی به دست آورند، حقی هم برای مردم است که برای دریافت خدمات دولت از توانمندترین و بهترین نیروها بهره‌مند شوند و شایسته‌ترین افراد به استخدام دولت درآیند؛ لذا، کارکنان قراردادی شاغل در دستگاه‌ها یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هم باید درآزمون شرکت کنند و قانوناً هیچ اولویتی برای آن‌ها وجود ندارد و آزمون استخدامی در فضای رقابتی انجام و هرکس که شایسته‌تر است به استخدام دولت در می‌آید.با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

  



معمولاً چند درصد از نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه‌ها به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند؟

براساس اطلاعاتی که از سال‌های گذشته داریم بیشترین قبولی‌ها در آزمون‌های استخدام پیمانی نیروهای جدیدی هستند که از بیرون سازمان‌ها جذب می‌شوند و نیروهای قراردادی دستگاه‌ها سهم اندکی دارند و توفیق چشمگیری در آزمون‌های استخدامی ندارند. علت آن هم این است که نیروهای شاغل در دستگاه‌ها هیچ امتیازی برای جذب به صورت پیمانی ندارند و برهمین اساس متقاضیانی که از بیرون در آزمون شرکت می‌کنند به علت اینکه به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند آمادگی بیشتری برای آزمون دارند، اما نیروهای شاغل ممکن است که سال‌ها از درس و دانشگاه فاصله گرفته باشند و نتوانند با داوطلبان جدید استخدام رقابت کنند.با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.



و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی ها و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.





منبع : جزئیات استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت 99



نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت _ خرید خدمت سربازی 99 - 1400 - آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد - فرم استخدام در سپاه قدس- استخدام فرزند بجای پدر بازنشسته 99 -خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 99 - 1400-آخرین خبرها از حقوق رزمندگان معسر سال 99-استعلام سربازی با کد ملی-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400- سنوات دانشجویی چیست | جزئیات سقف سنوات دانشجویان -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی - نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99 - حقوق دانشگاه افسری - میزان حقوق نیروی انتظامی بر حسب درجه 99 - نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 99 - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم - استخدام اطلاعات سپاه -مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی -مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی - چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده -پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی - استعلام آنلاین کارت پایان خدمت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.