nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان

دوستان عزیز و همیشه همراه ما در این مقاله در مورد موضوع قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98 اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده این موضوع سه هدف را دنبال می کند که هدف اول تأمین شرایط لازم برای حفظ و گسترش حضور معنوی و مستمر جانبازان در محیط های اقتصادی و اجتماعی می باشد و هدف سوم حمایت از آرمان و استمرار حرکت اعتقادی و فرهنگی جانبازان و بهبود شرایط فردی و خانوادگی و اجتماعی آنان می باشد و هدف سوم ایجاد قابلیت تطبیق و هماهنگی در مقررات اداری و استخدامی کشور با شرایط خاص جسمی جانبازان می باشد .در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر به خصوص قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی هره مند شوند.

 

         ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

                                                                                                ,,,,,,,  

 

ماده ها و تبصره های تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

در ابتدا می خواهیم چند تعریف را برایتان مشخص کنیم.ابتدا لازم است بدانید با معنی بنیاد آشنا شوید و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی که در زمره نهادهای انقلاب اسلامی می باشد و در این قانون به اختصار « بنیاد» نامیده می شود. و همچنین جانباز عنوان ایثارگرانی است که در جریان شکوفائی انقلاب اسلامی، طول جنگ تحمیلی و حفظ و حراست از دستاوردهای ارزشمند آن از تعرض و تجاوز عوامل داخلی و خارجی و یا هر گونه حوادث مستقیم ناشی از آن، به اختلالات و نقصانهای عارضی جسمی و روانی دچار شده و در نتیجه در روند زندگی فردی و اجتماعی با محدودیتهایی روبرو می باشند و به منظور حمایت از استمرار حرکت حماسی فرهنگی و عقیدتی آنان و جبران محدودیتهای ناشی از نقصانها و اختلالات عارضی تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و یا می گیرند.

تبصره – با توجه به تعریف فوق منبع کلیه افرادی که قبلا به آنان « مجروح» اطلاق می گردیده و به تشخیص بنیاد، مشمول تعریف فوق می گردند جانباز شناخته شده و مشمول این قانون خواهند بود.
درصد مجروحیت عبارت است از میزان عدم توانائی جسمی و روانی جانباز که توسط کمیسیون پزشکی تعیین درصد بنیاد، مشخص و بر حسب مورد تجدید نظر خواهد شد.درصد مجروحیت کامل نیز در این قانون درصد مجروحیت کامل برای جانبازان « معادل واژه» ازکارافتادگی در قوانین استخدامی است.
پست همطراز جانباز همان پست سازمانی بانامی است که برای جانبازانی که توان انجام کار تمام وقت را ندارند ایجاد می گردد و با پایان خدمت و یا بازنشستگی جانباز، از فهرست پستهای دستگاه مربوطه حذف می گردد.

ماده ۳ – دستگاههای مشمول : کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، دستگاههای قضائی، مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما و سازمانها و واحدهای تابعه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی نظامی و انتظامی، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش وابسته و یا تابعه کلیه مؤسسات و شرکتهای مستقل دولتی، کارخانجات دولتی یا ملی شده و یا مصادره شده و یا دارای مدیریت دولتی که به نحوی تحت پوشش یکی از وزارتخانه ها و یا سازمانهای دولتی اداره می شوند، بانکها، شرکتهای بیمه، جمعیت هلال احمر، شهرداریها و شرکتهای تحت پوشش آنان و نیز کلیه سازمانها و شرکتهائی که بنحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی از بودجه آنان توسط دولت تأمین می گردد و همچنین مؤسسات و شرکتهائی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است مشمول این لایحه می باشند.

ماده ۴ – دستگاههای مشمول ماده ۳ این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازانی که قبلا در خدمت دستگاه بوده نسبت به اعاده بخدمت آنان اقدام نمایند.
تبصره – جانبازانی که به دلیل محکومیت و یا رأی مراجع قضائی از کار برکنار شده اند مشمول این قانون نخواهند شد.
ماده ۵ – جانبازان با درصد مجروحیت کامل، از تاریخ نیل به درصد مذکور با اشتغال در پست سازمانی همطراز جانباز، مشابه سایر کارکنان دستگاه مربوط از کلیه حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن بشرایط قانونی بازنشستگی برخوردار می گردند.
ماده ۶ – دستگاهها موظفند نسبت به ایجاد پست ( شغل) سازمانی همطراز جانباز جهت اشتغال جانبازانی که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به خدمت اعاده یا به استخدام پذیرفته می شوند با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور یا مراجع ذیصلاح مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۷ – کلیه جانبازان غیر مشمول موضوع ماده ۳ این قانون در صورتیکه بر طبق تشخیص و تأیید کمیسیون پزشکی تعیین درصد، « جانباز با درصد مجروحیت کامل» شناخته شده و یا بشوند از تاریخ تصویب این قانون و بر اساس رویه و دستورالعملی که از طریق بنیاد اعلام خواهد شد از حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن به شرایط بازنشستگی مربوطه برخوردار خواهند شد.
آئیننامه نحوه تعیین درصد مجروحیت جانبازان بوسیله کمیسیونی به سرپرستی نماینده بنیاد و با عضویت نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح تهیه و با تصویب هیأت وزیران به مورد اجراء گذاشته می شود.
ماده ۸ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند ضمن افزودن مدت خدمت در جبهه مدت و معالجه جانباز ( بر اساس استعلام از مراجع ذیربط) به حداکثر شرایط سنی مجاز جهت ورود به دستگاه، مدت مذکور را بدون پرداخت کسورات بازنشستگی از هر نظر جزو سنوات خدمت قابل قبول بازنشستگی نیز محسوب نمایند.

تبصره ۱ – پرداخت کسور بازنشستگی سهم مستخدم و کارفرما برای طی دوره فوق بعهده دستگاه مربوطه خواهد بود.

تبصره ۲ – مراجع تأییدکننده «مدت خدمت در جبهه» و «مدت معالجه جانبازان» بر اساس آئیننامه ای می باشد که با اذن ولی فقیه یا نماینده مأذون توسط «بنیاد» تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده ۹ – به منظور بهره برداری مناسب از نیروی کار و حفظ شؤونات جانبازان دستگاهها مکلفند از خدمات ایشان در مشاغلی که متناسب با وضعیت جسمی روانی آنان بوده و بیانگر توجه معنوی دستگاه ذیربط نسبت به ارزشهای والای این عزیزان باشد استفاده نمایند.
ماده ۱۰ – دستگاهها مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان غیر رسمی خود حسب درخواست آنان و پس از احراز شرایط گزینش به استخدام رسمی، ثابت یا عناوین مشابه اقدام نمایند.
ماده ۱۱ – میزان ساعات کار کلیه جانبازان با توجه به نوع و درجه جانبازی ( مجروحیت) و کاهش توانائی آنان به موجب آیین نامه ای است که به پیشنهاد کمیته ای به سرپرستی نماینده بنیاد با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون و عضویت نمایندگان تام الاختیار سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و ستاد فرماندهی کل قوا ( نیروهای مسلح) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره – بخشهای غیر دولتی نیز مشمول مصوبات موضوع این ماده می باشند.

ماده ۱۲ – واحدهای غیر دولتی مشمول قانون کار در صورت استخدام جانبازان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمائی مربوطه معاف بوده و دولت مکلف به پرداخت حق بیمه فوق به صندوق مربوطه خواهد بود.
ماده ۱۳ – میزان ساعات کار افراد شاغل در دستگاههای موضوع ماده ۳ این قانون که عهده دار پرستاری و مراقبتهای ویژه جانبازان می گردند، ( بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت) تا حداکثر نصف ساعات کار هفتگی مقرر با استفاده از حقوق و مزایای کامل قانونی تقلیل خواهد یافت. نحوه و ترتیب اجرای این ماده طی آئیننامه موضوع ماده ۱۱ مشخص می گردد.

تبصره – افراد غیر شاغلی که بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت بنیاد می بایستی بصورت مستمر در مورد مراقبت و نگهداری جانبازان اقدام نمایند تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و بنیاد موظف است با اذن ولی فقیه و یا نماینده مأذون تا زمانی که آنان عهده دار این امر می باشند حق الزحمه ماهیانه مشخصی به ایشان پرداخت نماید.
ماده ۱۴ – بمنظور ارتقاء سطح دانش و آمادگی جانبازان جهت تصدی مشاغل مناسب، کلیه دستگاهها مکلفند، ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش های کوتاه مدت، با ادامه تحصیل جانبازانی که در استخدام دارند، تا پایان تحصیلات دانشگاهی موافقت نمایند. مدت تحصیل این افراد مأموریت آموزشی تلقی گردیده و از کلیه حقوق و مزایای آن بهره مند خواهند شد. نحوه اجرای این ماده به موجب آئیننامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد مشترک «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کار و امور اجتماعی به تصویب هیأت وزیران می رسد.
ماده ۱۵ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند در اعطای تسهیلات رفاهی و اجتماعی برای جانبازان شاغل اولویت قائل شوند. چگونگی اعطای تسهیلات مذکور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون با هماهنگی دستگاههای ذیربط در چهارچوب این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده ۱۶ – کلیه دستگاههای مشمول این قانون مکلفند، بمنظور رسیدگی هر چه شایسته تر و تسریع در ارائه خدمات به جانبازان انقلاب اسلامی، یکی از واحدهای تحت نظارت مستقیم بالاترین مقام اجرائی دستگاه را موظف به رسیدگی و حل و فضل مسائل جانبازان نمایند و با نمایندگان بنیاد همکاری لازم را معمول دارند.
ماده ۱۷ – آن دسته از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص «بنیاد» بدلیل ضایعات ناشی از مجروحیت فوت می نمایند شهید محسوب شده و خانواده و افراد تحت تکفل آنان تحت پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرار می گیرند.
ماده ۱۸ – بنیاد مجاز است با موافقت ولی فقیه یا نماینده وی کمیسیونی را بنام «کمیسیون رسیدگی به شکایات جانبازان» با عضویت دو نفر از بنیاد، یک نفر از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، یکنفر از وزارت کار و امور اجتماعی و یک نفر از دستگاه ذیربط تشکیل و حسب مورد نسبت به رسیدگی به شکایات جانبازان از نحوه اجرای صحیح این قانون در دستگاه مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۱۹ – آن دسته از جانبازانی که قبل از تصویب این قانون اشتغال به کار یافته و یا اعاده به خدمت شده و یا در سازمان دیگری به نحوی از انواع استخدام بکارگیری شده و یا خواهند شد نیز شامل این قانون خواهند بود و دستگاهها موظفند نسبت به تطبیق آنان با موارد این قانون و پرداخت کلیه حقوق و مزایای مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۲۰ – از تاریخ اجرای این قانون کلیه قوانین مغایر با آن لغو می گردند.

در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 


منبع : قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98 99

دوستان عزیز و همیشه همراه ما در این مقاله در مورد موضوع قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98 اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده این موضوع سه هدف را دنبال می کند که هدف اول تأمین شرایط لازم برای حفظ و گسترش حضور معنوی و مستمر جانبازان در محیط های اقتصادی و اجتماعی می باشد و هدف سوم حمایت از آرمان و استمرار حرکت اعتقادی و فرهنگی جانبازان و بهبود شرایط فردی و خانوادگی و اجتماعی آنان می باشد و هدف سوم ایجاد قابلیت تطبیق و هماهنگی در مقررات اداری و استخدامی کشور با شرایط خاص جسمی جانبازان می باشد .در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر به خصوص قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی هره مند شوند.

 

         ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

                                                                                                ,,,,,,,  

 

ماده ها و تبصره های تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

در ابتدا می خواهیم چند تعریف را برایتان مشخص کنیم.ابتدا لازم است بدانید با معنی بنیاد آشنا شوید و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی که در زمره نهادهای انقلاب اسلامی می باشد و در این قانون به اختصار « بنیاد» نامیده می شود. و همچنین جانباز عنوان ایثارگرانی است که در جریان شکوفائی انقلاب اسلامی، طول جنگ تحمیلی و حفظ و حراست از دستاوردهای ارزشمند آن از تعرض و تجاوز عوامل داخلی و خارجی و یا هر گونه حوادث مستقیم ناشی از آن، به اختلالات و نقصانهای عارضی جسمی و روانی دچار شده و در نتیجه در روند زندگی فردی و اجتماعی با محدودیتهایی روبرو می باشند و به منظور حمایت از استمرار حرکت حماسی فرهنگی و عقیدتی آنان و جبران محدودیتهای ناشی از نقصانها و اختلالات عارضی تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و یا می گیرند.

تبصره – با توجه به تعریف فوق منبع کلیه افرادی که قبلا به آنان « مجروح» اطلاق می گردیده و به تشخیص بنیاد، مشمول تعریف فوق می گردند جانباز شناخته شده و مشمول این قانون خواهند بود.
درصد مجروحیت عبارت است از میزان عدم توانائی جسمی و روانی جانباز که توسط کمیسیون پزشکی تعیین درصد بنیاد، مشخص و بر حسب مورد تجدید نظر خواهد شد.درصد مجروحیت کامل نیز در این قانون درصد مجروحیت کامل برای جانبازان « معادل واژه» ازکارافتادگی در قوانین استخدامی است.
پست همطراز جانباز همان پست سازمانی بانامی است که برای جانبازانی که توان انجام کار تمام وقت را ندارند ایجاد می گردد و با پایان خدمت و یا بازنشستگی جانباز، از فهرست پستهای دستگاه مربوطه حذف می گردد.

ماده ۳ – دستگاههای مشمول : کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، دستگاههای قضائی، مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما و سازمانها و واحدهای تابعه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی نظامی و انتظامی، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش وابسته و یا تابعه کلیه مؤسسات و شرکتهای مستقل دولتی، کارخانجات دولتی یا ملی شده و یا مصادره شده و یا دارای مدیریت دولتی که به نحوی تحت پوشش یکی از وزارتخانه ها و یا سازمانهای دولتی اداره می شوند، بانکها، شرکتهای بیمه، جمعیت هلال احمر، شهرداریها و شرکتهای تحت پوشش آنان و نیز کلیه سازمانها و شرکتهائی که بنحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی از بودجه آنان توسط دولت تأمین می گردد و همچنین مؤسسات و شرکتهائی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است مشمول این لایحه می باشند.

ماده ۴ – دستگاههای مشمول ماده ۳ این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازانی که قبلا در خدمت دستگاه بوده نسبت به اعاده بخدمت آنان اقدام نمایند.
تبصره – جانبازانی که به دلیل محکومیت و یا رأی مراجع قضائی از کار برکنار شده اند مشمول این قانون نخواهند شد.
ماده ۵ – جانبازان با درصد مجروحیت کامل، از تاریخ نیل به درصد مذکور با اشتغال در پست سازمانی همطراز جانباز، مشابه سایر کارکنان دستگاه مربوط از کلیه حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن بشرایط قانونی بازنشستگی برخوردار می گردند.
ماده ۶ – دستگاهها موظفند نسبت به ایجاد پست ( شغل) سازمانی همطراز جانباز جهت اشتغال جانبازانی که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به خدمت اعاده یا به استخدام پذیرفته می شوند با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور یا مراجع ذیصلاح مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۷ – کلیه جانبازان غیر مشمول موضوع ماده ۳ این قانون در صورتیکه بر طبق تشخیص و تأیید کمیسیون پزشکی تعیین درصد، « جانباز با درصد مجروحیت کامل» شناخته شده و یا بشوند از تاریخ تصویب این قانون و بر اساس رویه و دستورالعملی که از طریق بنیاد اعلام خواهد شد از حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن به شرایط بازنشستگی مربوطه برخوردار خواهند شد.
آئیننامه نحوه تعیین درصد مجروحیت جانبازان بوسیله کمیسیونی به سرپرستی نماینده بنیاد و با عضویت نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح تهیه و با تصویب هیأت وزیران به مورد اجراء گذاشته می شود.
ماده ۸ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند ضمن افزودن مدت خدمت در جبهه مدت و معالجه جانباز ( بر اساس استعلام از مراجع ذیربط) به حداکثر شرایط سنی مجاز جهت ورود به دستگاه، مدت مذکور را بدون پرداخت کسورات بازنشستگی از هر نظر جزو سنوات خدمت قابل قبول بازنشستگی نیز محسوب نمایند.

تبصره ۱ – پرداخت کسور بازنشستگی سهم مستخدم و کارفرما برای طی دوره فوق بعهده دستگاه مربوطه خواهد بود.

تبصره ۲ – مراجع تأییدکننده «مدت خدمت در جبهه» و «مدت معالجه جانبازان» بر اساس آئیننامه ای می باشد که با اذن ولی فقیه یا نماینده مأذون توسط «بنیاد» تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده ۹ – به منظور بهره برداری مناسب از نیروی کار و حفظ شؤونات جانبازان دستگاهها مکلفند از خدمات ایشان در مشاغلی که متناسب با وضعیت جسمی روانی آنان بوده و بیانگر توجه معنوی دستگاه ذیربط نسبت به ارزشهای والای این عزیزان باشد استفاده نمایند.
ماده ۱۰ – دستگاهها مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان غیر رسمی خود حسب درخواست آنان و پس از احراز شرایط گزینش به استخدام رسمی، ثابت یا عناوین مشابه اقدام نمایند.
ماده ۱۱ – میزان ساعات کار کلیه جانبازان با توجه به نوع و درجه جانبازی ( مجروحیت) و کاهش توانائی آنان به موجب آیین نامه ای است که به پیشنهاد کمیته ای به سرپرستی نماینده بنیاد با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون و عضویت نمایندگان تام الاختیار سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و ستاد فرماندهی کل قوا ( نیروهای مسلح) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره – بخشهای غیر دولتی نیز مشمول مصوبات موضوع این ماده می باشند.

ماده ۱۲ – واحدهای غیر دولتی مشمول قانون کار در صورت استخدام جانبازان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمائی مربوطه معاف بوده و دولت مکلف به پرداخت حق بیمه فوق به صندوق مربوطه خواهد بود.
ماده ۱۳ – میزان ساعات کار افراد شاغل در دستگاههای موضوع ماده ۳ این قانون که عهده دار پرستاری و مراقبتهای ویژه جانبازان می گردند، ( بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت) تا حداکثر نصف ساعات کار هفتگی مقرر با استفاده از حقوق و مزایای کامل قانونی تقلیل خواهد یافت. نحوه و ترتیب اجرای این ماده طی آئیننامه موضوع ماده ۱۱ مشخص می گردد.

تبصره – افراد غیر شاغلی که بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت بنیاد می بایستی بصورت مستمر در مورد مراقبت و نگهداری جانبازان اقدام نمایند تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و بنیاد موظف است با اذن ولی فقیه و یا نماینده مأذون تا زمانی که آنان عهده دار این امر می باشند حق الزحمه ماهیانه مشخصی به ایشان پرداخت نماید.
ماده ۱۴ – بمنظور ارتقاء سطح دانش و آمادگی جانبازان جهت تصدی مشاغل مناسب، کلیه دستگاهها مکلفند، ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش های کوتاه مدت، با ادامه تحصیل جانبازانی که در استخدام دارند، تا پایان تحصیلات دانشگاهی موافقت نمایند. مدت تحصیل این افراد مأموریت آموزشی تلقی گردیده و از کلیه حقوق و مزایای آن بهره مند خواهند شد. نحوه اجرای این ماده به موجب آئیننامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد مشترک «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کار و امور اجتماعی به تصویب هیأت وزیران می رسد.
ماده ۱۵ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند در اعطای تسهیلات رفاهی و اجتماعی برای جانبازان شاغل اولویت قائل شوند. چگونگی اعطای تسهیلات مذکور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون با هماهنگی دستگاههای ذیربط در چهارچوب این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده ۱۶ – کلیه دستگاههای مشمول این قانون مکلفند، بمنظور رسیدگی هر چه شایسته تر و تسریع در ارائه خدمات به جانبازان انقلاب اسلامی، یکی از واحدهای تحت نظارت مستقیم بالاترین مقام اجرائی دستگاه را موظف به رسیدگی و حل و فضل مسائل جانبازان نمایند و با نمایندگان بنیاد همکاری لازم را معمول دارند.
ماده ۱۷ – آن دسته از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص «بنیاد» بدلیل ضایعات ناشی از مجروحیت فوت می نمایند شهید محسوب شده و خانواده و افراد تحت تکفل آنان تحت پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرار می گیرند.
ماده ۱۸ – بنیاد مجاز است با موافقت ولی فقیه یا نماینده وی کمیسیونی را بنام «کمیسیون رسیدگی به شکایات جانبازان» با عضویت دو نفر از بنیاد، یک نفر از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، یکنفر از وزارت کار و امور اجتماعی و یک نفر از دستگاه ذیربط تشکیل و حسب مورد نسبت به رسیدگی به شکایات جانبازان از نحوه اجرای صحیح این قانون در دستگاه مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۱۹ – آن دسته از جانبازانی که قبل از تصویب این قانون اشتغال به کار یافته و یا اعاده به خدمت شده و یا در سازمان دیگری به نحوی از انواع استخدام بکارگیری شده و یا خواهند شد نیز شامل این قانون خواهند بود و دستگاهها موظفند نسبت به تطبیق آنان با موارد این قانون و پرداخت کلیه حقوق و مزایای مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۲۰ – از تاریخ اجرای این قانون کلیه قوانین مغایر با آن لغو می گردند.

در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 


منبع : قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

دوستان عزیز و همیشه همراه ما در این مقاله در مورد موضوع قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98 اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده این موضوع سه هدف را دنبال می کند که هدف اول تأمین شرایط لازم برای حفظ و گسترش حضور معنوی و مستمر جانبازان در محیط های اقتصادی و اجتماعی می باشد و هدف سوم حمایت از آرمان و استمرار حرکت اعتقادی و فرهنگی جانبازان و بهبود شرایط فردی و خانوادگی و اجتماعی آنان می باشد و هدف سوم ایجاد قابلیت تطبیق و هماهنگی در مقررات اداری و استخدامی کشور با شرایط خاص جسمی جانبازان می باشد .در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر به خصوص قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی هره مند شوند.

 

         ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

                                                                                                ,,,,,,,  

 

ماده ها و تبصره های تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

در ابتدا می خواهیم چند تعریف را برایتان مشخص کنیم.ابتدا لازم است بدانید با معنی بنیاد آشنا شوید و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی که در زمره نهادهای انقلاب اسلامی می باشد و در این قانون به اختصار « بنیاد» نامیده می شود. و همچنین جانباز عنوان ایثارگرانی است که در جریان شکوفائی انقلاب اسلامی، طول جنگ تحمیلی و حفظ و حراست از دستاوردهای ارزشمند آن از تعرض و تجاوز عوامل داخلی و خارجی و یا هر گونه حوادث مستقیم ناشی از آن، به اختلالات و نقصانهای عارضی جسمی و روانی دچار شده و در نتیجه در روند زندگی فردی و اجتماعی با محدودیتهایی روبرو می باشند و به منظور حمایت از استمرار حرکت حماسی فرهنگی و عقیدتی آنان و جبران محدودیتهای ناشی از نقصانها و اختلالات عارضی تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و یا می گیرند.

تبصره – با توجه به تعریف فوق منبع کلیه افرادی که قبلا به آنان « مجروح» اطلاق می گردیده و به تشخیص بنیاد، مشمول تعریف فوق می گردند جانباز شناخته شده و مشمول این قانون خواهند بود.
درصد مجروحیت عبارت است از میزان عدم توانائی جسمی و روانی جانباز که توسط کمیسیون پزشکی تعیین درصد بنیاد، مشخص و بر حسب مورد تجدید نظر خواهد شد.درصد مجروحیت کامل نیز در این قانون درصد مجروحیت کامل برای جانبازان « معادل واژه» ازکارافتادگی در قوانین استخدامی است.
پست همطراز جانباز همان پست سازمانی بانامی است که برای جانبازانی که توان انجام کار تمام وقت را ندارند ایجاد می گردد و با پایان خدمت و یا بازنشستگی جانباز، از فهرست پستهای دستگاه مربوطه حذف می گردد.

ماده ۳ – دستگاههای مشمول : کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، دستگاههای قضائی، مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما و سازمانها و واحدهای تابعه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی نظامی و انتظامی، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش وابسته و یا تابعه کلیه مؤسسات و شرکتهای مستقل دولتی، کارخانجات دولتی یا ملی شده و یا مصادره شده و یا دارای مدیریت دولتی که به نحوی تحت پوشش یکی از وزارتخانه ها و یا سازمانهای دولتی اداره می شوند، بانکها، شرکتهای بیمه، جمعیت هلال احمر، شهرداریها و شرکتهای تحت پوشش آنان و نیز کلیه سازمانها و شرکتهائی که بنحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی از بودجه آنان توسط دولت تأمین می گردد و همچنین مؤسسات و شرکتهائی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است مشمول این لایحه می باشند.

ماده ۴ – دستگاههای مشمول ماده ۳ این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازانی که قبلا در خدمت دستگاه بوده نسبت به اعاده بخدمت آنان اقدام نمایند.
تبصره – جانبازانی که به دلیل محکومیت و یا رأی مراجع قضائی از کار برکنار شده اند مشمول این قانون نخواهند شد.
ماده ۵ – جانبازان با درصد مجروحیت کامل، از تاریخ نیل به درصد مذکور با اشتغال در پست سازمانی همطراز جانباز، مشابه سایر کارکنان دستگاه مربوط از کلیه حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن بشرایط قانونی بازنشستگی برخوردار می گردند.
ماده ۶ – دستگاهها موظفند نسبت به ایجاد پست ( شغل) سازمانی همطراز جانباز جهت اشتغال جانبازانی که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به خدمت اعاده یا به استخدام پذیرفته می شوند با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور یا مراجع ذیصلاح مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۷ – کلیه جانبازان غیر مشمول موضوع ماده ۳ این قانون در صورتیکه بر طبق تشخیص و تأیید کمیسیون پزشکی تعیین درصد، « جانباز با درصد مجروحیت کامل» شناخته شده و یا بشوند از تاریخ تصویب این قانون و بر اساس رویه و دستورالعملی که از طریق بنیاد اعلام خواهد شد از حقوق و مزایای متعلقه تا رسیدن به شرایط بازنشستگی مربوطه برخوردار خواهند شد.
آئیننامه نحوه تعیین درصد مجروحیت جانبازان بوسیله کمیسیونی به سرپرستی نماینده بنیاد و با عضویت نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح تهیه و با تصویب هیأت وزیران به مورد اجراء گذاشته می شود.
ماده ۸ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند ضمن افزودن مدت خدمت در جبهه مدت و معالجه جانباز ( بر اساس استعلام از مراجع ذیربط) به حداکثر شرایط سنی مجاز جهت ورود به دستگاه، مدت مذکور را بدون پرداخت کسورات بازنشستگی از هر نظر جزو سنوات خدمت قابل قبول بازنشستگی نیز محسوب نمایند.

تبصره ۱ – پرداخت کسور بازنشستگی سهم مستخدم و کارفرما برای طی دوره فوق بعهده دستگاه مربوطه خواهد بود.

تبصره ۲ – مراجع تأییدکننده «مدت خدمت در جبهه» و «مدت معالجه جانبازان» بر اساس آئیننامه ای می باشد که با اذن ولی فقیه یا نماینده مأذون توسط «بنیاد» تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده ۹ – به منظور بهره برداری مناسب از نیروی کار و حفظ شؤونات جانبازان دستگاهها مکلفند از خدمات ایشان در مشاغلی که متناسب با وضعیت جسمی روانی آنان بوده و بیانگر توجه معنوی دستگاه ذیربط نسبت به ارزشهای والای این عزیزان باشد استفاده نمایند.
ماده ۱۰ – دستگاهها مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان غیر رسمی خود حسب درخواست آنان و پس از احراز شرایط گزینش به استخدام رسمی، ثابت یا عناوین مشابه اقدام نمایند.
ماده ۱۱ – میزان ساعات کار کلیه جانبازان با توجه به نوع و درجه جانبازی ( مجروحیت) و کاهش توانائی آنان به موجب آیین نامه ای است که به پیشنهاد کمیته ای به سرپرستی نماینده بنیاد با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون و عضویت نمایندگان تام الاختیار سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و ستاد فرماندهی کل قوا ( نیروهای مسلح) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره – بخشهای غیر دولتی نیز مشمول مصوبات موضوع این ماده می باشند.

ماده ۱۲ – واحدهای غیر دولتی مشمول قانون کار در صورت استخدام جانبازان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمائی مربوطه معاف بوده و دولت مکلف به پرداخت حق بیمه فوق به صندوق مربوطه خواهد بود.
ماده ۱۳ – میزان ساعات کار افراد شاغل در دستگاههای موضوع ماده ۳ این قانون که عهده دار پرستاری و مراقبتهای ویژه جانبازان می گردند، ( بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت) تا حداکثر نصف ساعات کار هفتگی مقرر با استفاده از حقوق و مزایای کامل قانونی تقلیل خواهد یافت. نحوه و ترتیب اجرای این ماده طی آئیننامه موضوع ماده ۱۱ مشخص می گردد.

تبصره – افراد غیر شاغلی که بنا بر رأی کمیسیون پزشکی تعیین درصد مجروحیت بنیاد می بایستی بصورت مستمر در مورد مراقبت و نگهداری جانبازان اقدام نمایند تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و بنیاد موظف است با اذن ولی فقیه و یا نماینده مأذون تا زمانی که آنان عهده دار این امر می باشند حق الزحمه ماهیانه مشخصی به ایشان پرداخت نماید.
ماده ۱۴ – بمنظور ارتقاء سطح دانش و آمادگی جانبازان جهت تصدی مشاغل مناسب، کلیه دستگاهها مکلفند، ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش های کوتاه مدت، با ادامه تحصیل جانبازانی که در استخدام دارند، تا پایان تحصیلات دانشگاهی موافقت نمایند. مدت تحصیل این افراد مأموریت آموزشی تلقی گردیده و از کلیه حقوق و مزایای آن بهره مند خواهند شد. نحوه اجرای این ماده به موجب آئیننامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد مشترک «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کار و امور اجتماعی به تصویب هیأت وزیران می رسد.
ماده ۱۵ – دستگاههای موضوع این قانون مکلفند در اعطای تسهیلات رفاهی و اجتماعی برای جانبازان شاغل اولویت قائل شوند. چگونگی اعطای تسهیلات مذکور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد «بنیاد» با موافقت ولی فقیه یا نماینده مأذون با هماهنگی دستگاههای ذیربط در چهارچوب این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده ۱۶ – کلیه دستگاههای مشمول این قانون مکلفند، بمنظور رسیدگی هر چه شایسته تر و تسریع در ارائه خدمات به جانبازان انقلاب اسلامی، یکی از واحدهای تحت نظارت مستقیم بالاترین مقام اجرائی دستگاه را موظف به رسیدگی و حل و فضل مسائل جانبازان نمایند و با نمایندگان بنیاد همکاری لازم را معمول دارند.
ماده ۱۷ – آن دسته از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص «بنیاد» بدلیل ضایعات ناشی از مجروحیت فوت می نمایند شهید محسوب شده و خانواده و افراد تحت تکفل آنان تحت پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرار می گیرند.
ماده ۱۸ – بنیاد مجاز است با موافقت ولی فقیه یا نماینده وی کمیسیونی را بنام «کمیسیون رسیدگی به شکایات جانبازان» با عضویت دو نفر از بنیاد، یک نفر از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، یکنفر از وزارت کار و امور اجتماعی و یک نفر از دستگاه ذیربط تشکیل و حسب مورد نسبت به رسیدگی به شکایات جانبازان از نحوه اجرای صحیح این قانون در دستگاه مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۱۹ – آن دسته از جانبازانی که قبل از تصویب این قانون اشتغال به کار یافته و یا اعاده به خدمت شده و یا در سازمان دیگری به نحوی از انواع استخدام بکارگیری شده و یا خواهند شد نیز شامل این قانون خواهند بود و دستگاهها موظفند نسبت به تطبیق آنان با موارد این قانون و پرداخت کلیه حقوق و مزایای مربوطه اقدام نمایند.
ماده ۲۰ – از تاریخ اجرای این قانون کلیه قوانین مغایر با آن لغو می گردند.

در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند .شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 


منبع : قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان 98

تبصره 2 ماده 39 قانون ایثارگران 99

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


موضوع ماده (39) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، معیار و مبنای محاسبه حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر و تعیین دستگاه پرداخت کننده آن است. دراین باره، قانونگذار محترم در صدر این ماده قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح را به عنوان مبنای محاسبه حقوق و مزایای حالت اشتغال ایثارگران قرار داده و دستگاه پرداخت کننده برای شهدا و مفقودالاثرها را بنیاد شهید و اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی را توسط دستگاه مربوط تعیین کرده است. که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص  تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران به طور کامل مطالبی را بنویسیم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را بدست اورید در صورت داشتن سوالات بیشتر و کسب اگاهی کامل در این زمینه میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پیشینه قانونی (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)

ماده 39- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.

تبصره 1) حقوق و مزایای اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.

تبصره 2) حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

موضوع طرح

ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها اعم از کشوری و لشکری، همانند مستخدمان شاغل با دو گروه یا طبقه یا عناوین مشابه بالاتر و با واریز کسور بازنشستگی (سهم دستگاه و مستخدم) تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی توسط دستگاه مربوط و پس از آن توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می شود.

- تبصره «1» حذف می شود.

- تبصره «2» به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

ارزیابی کارشناسی طرح


طرح پیشنهادی از نقطه نظر کارشناسی به ویژه در مقایسه با ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حائز چند نکته اساسی است که ذیلاٌ بدان اشاره می شود:

نخست؛ اینکه طراحان محترم در مقدمه توجیهی خود، دلیلی بر ضرورت اصلاح ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارائه نکرده و صرفاً به ذکر واژه «مشکلات» بسنده کرده اند. بدیهی است صرف اتکا بر یک مفهوم کلی و پرهیز از بیان جزئیات مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ارزیابی یک طرح در جهت اصلاح یک ماده قانونی باشد.

دوم؛ استناد به جمع خانواده های معزز و محترم حادثه تروریستی مجلس و مقام شامخ آنها نمی تواند مبنای اصلاح و تغییر قانون قرار گیرد. در این خصوص، کسب اطلاعات در مورد سایر اقشار و طبقات جامعه ایثارگران و نیز عملکرد دستگاه ذیربط در رابطه با ماده مورد بحث، لازم و ضروری است.

سوم؛ یکی از وجوه بارز و برجسته ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قاعده مشخص و یکسان آن (قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح) در تعیین حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر است. این درحالی است که در ماده پیشنهادی طرح حاضر، این قاعده حذف و تکلیف آن به قواعد دستگاه های ذیربط در تعیین حقوق و دستمزد کارکنان خود واگذار شده است. با توجه به تفاوت های موجود در نظام تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در میان دستگاه ها، نتیجه قابل انتظار این تصمیم چیزی جز تفاوت در حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران و در نهایت افزایش تبعیض و اشاعه احساس نارضایتی و محرومیت در جامعه ایثارگری نخواهد بود.

 

 

سامانه صدای مشاور

سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره در خصوص قانون ایثارگران و اطلاعیه ها ی رزمندگان و جانبازان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان خواهند بود در صورت ارتباط با این مرکز با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.





- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛
 با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.



ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.

تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت می گردد.



جمع‌بندی


با توجه به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون حالت اشتغال و عمل دستگاه‌های ذیربط بر این منوال و تنظیم امور زندگی مشمولان قانون و خانواده‌های ایشان براین اساس، سلب این حق دارای تبعات منفی اجتماعی خواهد بود. با رفع ایراد اصل هفتادوپنجم از طرقی مانند اختصاص یکی از ردیف‌های بودجه، پیشنهاد می‌گردد کلیات طرح حاضر با عنایت به موارد مطروحه در فوق تصویب شود؛ بدین‌ نحو که پیشنهاد دوم دال بر حذف تبصره مزبور مورد تأیید نبوده و مقتضی است پیشنهاد اول که مبتنی‌بر اصلاح تبصره مزبور است، با چنین صورت‌بندی طرح گردد:
ماده واحده: «تبصره «2» ماده (39) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود: حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از‌کارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع نمی‌گردد»




منبع:تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران 98 99

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


موضوع ماده (39) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، معیار و مبنای محاسبه حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر و تعیین دستگاه پرداخت کننده آن است. دراین باره، قانونگذار محترم در صدر این ماده قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح را به عنوان مبنای محاسبه حقوق و مزایای حالت اشتغال ایثارگران قرار داده و دستگاه پرداخت کننده برای شهدا و مفقودالاثرها را بنیاد شهید و اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی را توسط دستگاه مربوط تعیین کرده است. که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص  تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران به طور کامل مطالبی را بنویسیم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را بدست اورید در صورت داشتن سوالات بیشتر و کسب اگاهی کامل در این زمینه میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پیشینه قانونی (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)

ماده 39- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.

تبصره 1) حقوق و مزایای اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.

تبصره 2) حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

موضوع طرح

ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها اعم از کشوری و لشکری، همانند مستخدمان شاغل با دو گروه یا طبقه یا عناوین مشابه بالاتر و با واریز کسور بازنشستگی (سهم دستگاه و مستخدم) تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی توسط دستگاه مربوط و پس از آن توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می شود.

- تبصره «1» حذف می شود.

- تبصره «2» به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

ارزیابی کارشناسی طرح


طرح پیشنهادی از نقطه نظر کارشناسی به ویژه در مقایسه با ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حائز چند نکته اساسی است که ذیلاٌ بدان اشاره می شود:

نخست؛ اینکه طراحان محترم در مقدمه توجیهی خود، دلیلی بر ضرورت اصلاح ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارائه نکرده و صرفاً به ذکر واژه «مشکلات» بسنده کرده اند. بدیهی است صرف اتکا بر یک مفهوم کلی و پرهیز از بیان جزئیات مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ارزیابی یک طرح در جهت اصلاح یک ماده قانونی باشد.

دوم؛ استناد به جمع خانواده های معزز و محترم حادثه تروریستی مجلس و مقام شامخ آنها نمی تواند مبنای اصلاح و تغییر قانون قرار گیرد. در این خصوص، کسب اطلاعات در مورد سایر اقشار و طبقات جامعه ایثارگران و نیز عملکرد دستگاه ذیربط در رابطه با ماده مورد بحث، لازم و ضروری است.

سوم؛ یکی از وجوه بارز و برجسته ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قاعده مشخص و یکسان آن (قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح) در تعیین حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر است. این درحالی است که در ماده پیشنهادی طرح حاضر، این قاعده حذف و تکلیف آن به قواعد دستگاه های ذیربط در تعیین حقوق و دستمزد کارکنان خود واگذار شده است. با توجه به تفاوت های موجود در نظام تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در میان دستگاه ها، نتیجه قابل انتظار این تصمیم چیزی جز تفاوت در حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران و در نهایت افزایش تبعیض و اشاعه احساس نارضایتی و محرومیت در جامعه ایثارگری نخواهد بود.

 

 

سامانه صدای مشاور

سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره در خصوص قانون ایثارگران و اطلاعیه ها ی رزمندگان و جانبازان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان خواهند بود در صورت ارتباط با این مرکز با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.





- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛
 با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.



ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.

تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت می گردد.



جمع‌بندی


با توجه به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون حالت اشتغال و عمل دستگاه‌های ذیربط بر این منوال و تنظیم امور زندگی مشمولان قانون و خانواده‌های ایشان براین اساس، سلب این حق دارای تبعات منفی اجتماعی خواهد بود. با رفع ایراد اصل هفتادوپنجم از طرقی مانند اختصاص یکی از ردیف‌های بودجه، پیشنهاد می‌گردد کلیات طرح حاضر با عنایت به موارد مطروحه در فوق تصویب شود؛ بدین‌ نحو که پیشنهاد دوم دال بر حذف تبصره مزبور مورد تأیید نبوده و مقتضی است پیشنهاد اول که مبتنی‌بر اصلاح تبصره مزبور است، با چنین صورت‌بندی طرح گردد:
ماده واحده: «تبصره «2» ماده (39) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود: حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از‌کارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع نمی‌گردد»




منبع:تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی