nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

تبصره 2 ماده 39 قانون ایثارگران

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


موضوع ماده (39) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، معیار و مبنای محاسبه حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر و تعیین دستگاه پرداخت کننده آن است. دراین باره، قانونگذار محترم در صدر این ماده قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح را به عنوان مبنای محاسبه حقوق و مزایای حالت اشتغال ایثارگران قرار داده و دستگاه پرداخت کننده برای شهدا و مفقودالاثرها را بنیاد شهید و اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی را توسط دستگاه مربوط تعیین کرده است. که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص  تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران به طور کامل مطالبی را بنویسیم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را بدست اورید در صورت داشتن سوالات بیشتر و کسب اگاهی کامل در این زمینه میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پیشینه قانونی (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)

ماده 39- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.

تبصره 1) حقوق و مزایای اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.

تبصره 2) حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

موضوع طرح

ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها اعم از کشوری و لشکری، همانند مستخدمان شاغل با دو گروه یا طبقه یا عناوین مشابه بالاتر و با واریز کسور بازنشستگی (سهم دستگاه و مستخدم) تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی توسط دستگاه مربوط و پس از آن توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می شود.

- تبصره «1» حذف می شود.

- تبصره «2» به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

ارزیابی کارشناسی طرح


طرح پیشنهادی از نقطه نظر کارشناسی به ویژه در مقایسه با ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حائز چند نکته اساسی است که ذیلاٌ بدان اشاره می شود:

نخست؛ اینکه طراحان محترم در مقدمه توجیهی خود، دلیلی بر ضرورت اصلاح ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارائه نکرده و صرفاً به ذکر واژه «مشکلات» بسنده کرده اند. بدیهی است صرف اتکا بر یک مفهوم کلی و پرهیز از بیان جزئیات مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ارزیابی یک طرح در جهت اصلاح یک ماده قانونی باشد.

دوم؛ استناد به جمع خانواده های معزز و محترم حادثه تروریستی مجلس و مقام شامخ آنها نمی تواند مبنای اصلاح و تغییر قانون قرار گیرد. در این خصوص، کسب اطلاعات در مورد سایر اقشار و طبقات جامعه ایثارگران و نیز عملکرد دستگاه ذیربط در رابطه با ماده مورد بحث، لازم و ضروری است.

سوم؛ یکی از وجوه بارز و برجسته ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قاعده مشخص و یکسان آن (قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح) در تعیین حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر است. این درحالی است که در ماده پیشنهادی طرح حاضر، این قاعده حذف و تکلیف آن به قواعد دستگاه های ذیربط در تعیین حقوق و دستمزد کارکنان خود واگذار شده است. با توجه به تفاوت های موجود در نظام تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در میان دستگاه ها، نتیجه قابل انتظار این تصمیم چیزی جز تفاوت در حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران و در نهایت افزایش تبعیض و اشاعه احساس نارضایتی و محرومیت در جامعه ایثارگری نخواهد بود.

 

 

سامانه صدای مشاور

سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره در خصوص قانون ایثارگران و اطلاعیه ها ی رزمندگان و جانبازان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان خواهند بود در صورت ارتباط با این مرکز با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.





- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛
 با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.



ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.

تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت می گردد.



جمع‌بندی


با توجه به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون حالت اشتغال و عمل دستگاه‌های ذیربط بر این منوال و تنظیم امور زندگی مشمولان قانون و خانواده‌های ایشان براین اساس، سلب این حق دارای تبعات منفی اجتماعی خواهد بود. با رفع ایراد اصل هفتادوپنجم از طرقی مانند اختصاص یکی از ردیف‌های بودجه، پیشنهاد می‌گردد کلیات طرح حاضر با عنایت به موارد مطروحه در فوق تصویب شود؛ بدین‌ نحو که پیشنهاد دوم دال بر حذف تبصره مزبور مورد تأیید نبوده و مقتضی است پیشنهاد اول که مبتنی‌بر اصلاح تبصره مزبور است، با چنین صورت‌بندی طرح گردد:
ماده واحده: «تبصره «2» ماده (39) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود: حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از‌کارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع نمی‌گردد»




منبع:تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران 98

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


موضوع ماده (39) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، معیار و مبنای محاسبه حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر و تعیین دستگاه پرداخت کننده آن است. دراین باره، قانونگذار محترم در صدر این ماده قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح را به عنوان مبنای محاسبه حقوق و مزایای حالت اشتغال ایثارگران قرار داده و دستگاه پرداخت کننده برای شهدا و مفقودالاثرها را بنیاد شهید و اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی را توسط دستگاه مربوط تعیین کرده است. که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص  تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران به طور کامل مطالبی را بنویسیم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را بدست اورید در صورت داشتن سوالات بیشتر و کسب اگاهی کامل در این زمینه میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پیشینه قانونی (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)

ماده 39- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.

تبصره 1) حقوق و مزایای اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.

تبصره 2) حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

موضوع طرح

ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها اعم از کشوری و لشکری، همانند مستخدمان شاغل با دو گروه یا طبقه یا عناوین مشابه بالاتر و با واریز کسور بازنشستگی (سهم دستگاه و مستخدم) تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی توسط دستگاه مربوط و پس از آن توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می شود.

- تبصره «1» حذف می شود.

- تبصره «2» به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

ارزیابی کارشناسی طرح


طرح پیشنهادی از نقطه نظر کارشناسی به ویژه در مقایسه با ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حائز چند نکته اساسی است که ذیلاٌ بدان اشاره می شود:

نخست؛ اینکه طراحان محترم در مقدمه توجیهی خود، دلیلی بر ضرورت اصلاح ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارائه نکرده و صرفاً به ذکر واژه «مشکلات» بسنده کرده اند. بدیهی است صرف اتکا بر یک مفهوم کلی و پرهیز از بیان جزئیات مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ارزیابی یک طرح در جهت اصلاح یک ماده قانونی باشد.

دوم؛ استناد به جمع خانواده های معزز و محترم حادثه تروریستی مجلس و مقام شامخ آنها نمی تواند مبنای اصلاح و تغییر قانون قرار گیرد. در این خصوص، کسب اطلاعات در مورد سایر اقشار و طبقات جامعه ایثارگران و نیز عملکرد دستگاه ذیربط در رابطه با ماده مورد بحث، لازم و ضروری است.

سوم؛ یکی از وجوه بارز و برجسته ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قاعده مشخص و یکسان آن (قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح) در تعیین حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر است. این درحالی است که در ماده پیشنهادی طرح حاضر، این قاعده حذف و تکلیف آن به قواعد دستگاه های ذیربط در تعیین حقوق و دستمزد کارکنان خود واگذار شده است. با توجه به تفاوت های موجود در نظام تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در میان دستگاه ها، نتیجه قابل انتظار این تصمیم چیزی جز تفاوت در حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران و در نهایت افزایش تبعیض و اشاعه احساس نارضایتی و محرومیت در جامعه ایثارگری نخواهد بود.

 

 

سامانه صدای مشاور

سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره در خصوص قانون ایثارگران و اطلاعیه ها ی رزمندگان و جانبازان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان خواهند بود در صورت ارتباط با این مرکز با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.





- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛
 با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.



ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.

تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت می گردد.



جمع‌بندی


با توجه به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون حالت اشتغال و عمل دستگاه‌های ذیربط بر این منوال و تنظیم امور زندگی مشمولان قانون و خانواده‌های ایشان براین اساس، سلب این حق دارای تبعات منفی اجتماعی خواهد بود. با رفع ایراد اصل هفتادوپنجم از طرقی مانند اختصاص یکی از ردیف‌های بودجه، پیشنهاد می‌گردد کلیات طرح حاضر با عنایت به موارد مطروحه در فوق تصویب شود؛ بدین‌ نحو که پیشنهاد دوم دال بر حذف تبصره مزبور مورد تأیید نبوده و مقتضی است پیشنهاد اول که مبتنی‌بر اصلاح تبصره مزبور است، با چنین صورت‌بندی طرح گردد:
ماده واحده: «تبصره «2» ماده (39) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود: حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از‌کارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع نمی‌گردد»




منبع:تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران

تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


موضوع ماده (39) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، معیار و مبنای محاسبه حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر و تعیین دستگاه پرداخت کننده آن است. دراین باره، قانونگذار محترم در صدر این ماده قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح را به عنوان مبنای محاسبه حقوق و مزایای حالت اشتغال ایثارگران قرار داده و دستگاه پرداخت کننده برای شهدا و مفقودالاثرها را بنیاد شهید و اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی را توسط دستگاه مربوط تعیین کرده است. که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص  تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران به طور کامل مطالبی را بنویسیم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را بدست اورید در صورت داشتن سوالات بیشتر و کسب اگاهی کامل در این زمینه میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پیشینه قانونی (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)

ماده 39- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.

تبصره 1) حقوق و مزایای اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.

تبصره 2) حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

موضوع طرح

ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها اعم از کشوری و لشکری، همانند مستخدمان شاغل با دو گروه یا طبقه یا عناوین مشابه بالاتر و با واریز کسور بازنشستگی (سهم دستگاه و مستخدم) تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی توسط دستگاه مربوط و پس از آن توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می شود.

- تبصره «1» حذف می شود.

- تبصره «2» به شرح زیر اصلاح می گردد:

حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی در صورت اشتغال در دستگاه های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع می گردد.

 

 

 

ارزیابی کارشناسی طرح


طرح پیشنهادی از نقطه نظر کارشناسی به ویژه در مقایسه با ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حائز چند نکته اساسی است که ذیلاٌ بدان اشاره می شود:

نخست؛ اینکه طراحان محترم در مقدمه توجیهی خود، دلیلی بر ضرورت اصلاح ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارائه نکرده و صرفاً به ذکر واژه «مشکلات» بسنده کرده اند. بدیهی است صرف اتکا بر یک مفهوم کلی و پرهیز از بیان جزئیات مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ارزیابی یک طرح در جهت اصلاح یک ماده قانونی باشد.

دوم؛ استناد به جمع خانواده های معزز و محترم حادثه تروریستی مجلس و مقام شامخ آنها نمی تواند مبنای اصلاح و تغییر قانون قرار گیرد. در این خصوص، کسب اطلاعات در مورد سایر اقشار و طبقات جامعه ایثارگران و نیز عملکرد دستگاه ذیربط در رابطه با ماده مورد بحث، لازم و ضروری است.

سوم؛ یکی از وجوه بارز و برجسته ماده (39) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قاعده مشخص و یکسان آن (قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح) در تعیین حقوق و مزایای مستخدمان ایثارگر است. این درحالی است که در ماده پیشنهادی طرح حاضر، این قاعده حذف و تکلیف آن به قواعد دستگاه های ذیربط در تعیین حقوق و دستمزد کارکنان خود واگذار شده است. با توجه به تفاوت های موجود در نظام تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در میان دستگاه ها، نتیجه قابل انتظار این تصمیم چیزی جز تفاوت در حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران و در نهایت افزایش تبعیض و اشاعه احساس نارضایتی و محرومیت در جامعه ایثارگری نخواهد بود.

 

 

سامانه صدای مشاور

سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره در خصوص قانون ایثارگران و اطلاعیه ها ی رزمندگان و جانبازان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان خواهند بود در صورت ارتباط با این مرکز با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.





- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2قانون جامع مشغول خدمت بوده و از گذشته، برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می‌کرده‌اند؛دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع، بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هرگونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است. مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است.

- جانبازان و آزادگانی که در دستگاه‌های مشمول بند الف ماده 2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و حقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است؛
 با عنایت به اصلاح تبصره 2 ماده 39، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند. در این موضوع تفاوتی نمی‌کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است.



ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.

تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت می گردد.



جمع‌بندی


با توجه به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون حالت اشتغال و عمل دستگاه‌های ذیربط بر این منوال و تنظیم امور زندگی مشمولان قانون و خانواده‌های ایشان براین اساس، سلب این حق دارای تبعات منفی اجتماعی خواهد بود. با رفع ایراد اصل هفتادوپنجم از طرقی مانند اختصاص یکی از ردیف‌های بودجه، پیشنهاد می‌گردد کلیات طرح حاضر با عنایت به موارد مطروحه در فوق تصویب شود؛ بدین‌ نحو که پیشنهاد دوم دال بر حذف تبصره مزبور مورد تأیید نبوده و مقتضی است پیشنهاد اول که مبتنی‌بر اصلاح تبصره مزبور است، با چنین صورت‌بندی طرح گردد:
ماده واحده: «تبصره «2» ماده (39) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود: حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از‌کارافتاده کلی موضوع مواد (38) و (39) این قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌های موضوع بند «الف» ماده (2) این قانون قطع نمی‌گردد»




منبع:تبصره 2 ماده 39 قانون جامع ایثارگران


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

گواهی حضور در جبهه ارتش سال 98

گواهی حضور در جبهه ارتش


در ارتش جمهوری اسلامی ایران گواهی جبهه در سطح ستاد آجا و نیروهای چهارگانه (نزاجا/ پداجا/نهاجا/نداجا)‌صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی نیروها
- در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گواهی جبهه در سطح ستاد سپاه / نیروهای پنج گانه (نزسا/ ندسا/ هوافضا/نیروی قدس /سازمان بسیج) با امضای معاون نیروی انسانی نیروها و در سطح سپاه های استانی صرفا”‌با امضای فرمانده سپاه استان ( گواهی سایر رده ها پذیرفته نیست )
- در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گواهی جبهه به صورت متمرکز صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی وزارت مذکور.
- در ناجا گواهی جبهه به صورت متمرکز صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی ناجا .

گواهی حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در فاصله زمانی ۳۱/۶/۵۹ تا تاریخ ۲۷/۵/۶۷ قابل قبول خواهد بود . البته با توجه به اعلام معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مناطق عملیاتی به سه مقطع قبل ، حین و بعد از جنگ تحمیلی در حدفاصل ۱/۱۲/۵۷ تا تاریخ ۱/۱/۷۷ اعلام گردیده است.در این مقاله در خصوص گواهی رفتن به جبهه و مزایای ان برای شما همراهان عزیز توضیحاتی داده ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله بتوانید به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کنید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.


 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه

درباره نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره مندی از تسهیلات رزمندگی اظهارکرد: در قانون یکسری تسهیلات مانند تسهیلات مربوط به کنکور و ... برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را به جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند که در همین راستا ستادکل نیروهای مسلح در دی ماه سال ۸۸ ابلاغیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سه چهارم مدت خدمت سربازی این افراد نیز به عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازانی که از سوی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی، ژاندارمری و وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند، مشمول این ابلاغیه هستند، گفـت:‌ این افراد می‌توانند از تسهیلاتی که برای خدمت سربازی داوطلبانه در نظر گرفته شده است، برای خود یا فرزندان خود استفاده کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به عنوان مثال اگر فردی ۱۶ ماه از دوران خدمت سربازی خود را در جبهه گذرانده باشد، سه چهارم این مدت یعنی معادل ۱۲ ماه آن داوطلبانه خواهد بود.

کمالی با تاکید بر اینکه این ابلاغیه ارتباطی با کسر خدمت‌های ایثارگری ندارند، خاطرنشان کرد: کسر خدمت‌ها برای تمامی افراد به طور یکسان صادر می‌شود، به عبارت بهتر، تفاوتی میان حضور داوطلبانه و حضور به عنوان سرباز در جبهه‌های جنگ تحمیلی وجود ندارد و چه فردی مثلا ۱۵ ماه حضور داوطلبانه داشته باشد و چه فردی همین مدت به عنوان سرباز در جبهه‌ها حضور داشته باشد، می‌تواند به ازای هرماه ۱۲ روز کسرخدمت دریافت کند.

 

 

گواهی حضور در جبهه

یکی از مهمترین گواهی هایی که در دستگاههای مختلف جهت صدور برخی تسهیلات قانونی یا استفاده از برخی آیین نامه ها مورد استفاده قرار می گیرد، «گواهی حضور در جبهه» است که رزمندگان و ایثارگران با در اختیار داشتن آنها می توانند از خدمات و تسهیلاتی که دولت و مجلس برای جبران بخشی از تلاش های آنها در ایام دفاع مقدس و تقدیر از رشادت های آنها برای حفظ میهن تصویب کرده اند، استفاده کنند.

اما مرجع صدور این گواهی مهم تاکنون با ابهاماتی همراه بود و بعضا برخی افراد با در اختیار داشتن گواهی های صادره از برخی یگانهای محلی، در خواست استفاده از این تسهیلات را داشتند که به دلایل مختلف این موضوع باعث بروز مشکلاتی در ساختار نیروهای مسلح و دولت شده بود.






منبع:گواهی حضور در جبهه ارتش


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

گواهی حضور در جبهه ارتش 98

گواهی حضور در جبهه ارتش


در ارتش جمهوری اسلامی ایران گواهی جبهه در سطح ستاد آجا و نیروهای چهارگانه (نزاجا/ پداجا/نهاجا/نداجا)‌صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی نیروها
- در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گواهی جبهه در سطح ستاد سپاه / نیروهای پنج گانه (نزسا/ ندسا/ هوافضا/نیروی قدس /سازمان بسیج) با امضای معاون نیروی انسانی نیروها و در سطح سپاه های استانی صرفا”‌با امضای فرمانده سپاه استان ( گواهی سایر رده ها پذیرفته نیست )
- در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گواهی جبهه به صورت متمرکز صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی وزارت مذکور.
- در ناجا گواهی جبهه به صورت متمرکز صرفا”‌با امضای معاون نیروی انسانی ناجا .

گواهی حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در فاصله زمانی ۳۱/۶/۵۹ تا تاریخ ۲۷/۵/۶۷ قابل قبول خواهد بود . البته با توجه به اعلام معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مناطق عملیاتی به سه مقطع قبل ، حین و بعد از جنگ تحمیلی در حدفاصل ۱/۱۲/۵۷ تا تاریخ ۱/۱/۷۷ اعلام گردیده است.در این مقاله در خصوص گواهی رفتن به جبهه و مزایای ان برای شما همراهان عزیز توضیحاتی داده ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله بتوانید به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کنید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.


 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه

درباره نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره مندی از تسهیلات رزمندگی اظهارکرد: در قانون یکسری تسهیلات مانند تسهیلات مربوط به کنکور و ... برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را به جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند که در همین راستا ستادکل نیروهای مسلح در دی ماه سال ۸۸ ابلاغیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سه چهارم مدت خدمت سربازی این افراد نیز به عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازانی که از سوی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی، ژاندارمری و وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند، مشمول این ابلاغیه هستند، گفـت:‌ این افراد می‌توانند از تسهیلاتی که برای خدمت سربازی داوطلبانه در نظر گرفته شده است، برای خود یا فرزندان خود استفاده کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به عنوان مثال اگر فردی ۱۶ ماه از دوران خدمت سربازی خود را در جبهه گذرانده باشد، سه چهارم این مدت یعنی معادل ۱۲ ماه آن داوطلبانه خواهد بود.

کمالی با تاکید بر اینکه این ابلاغیه ارتباطی با کسر خدمت‌های ایثارگری ندارند، خاطرنشان کرد: کسر خدمت‌ها برای تمامی افراد به طور یکسان صادر می‌شود، به عبارت بهتر، تفاوتی میان حضور داوطلبانه و حضور به عنوان سرباز در جبهه‌های جنگ تحمیلی وجود ندارد و چه فردی مثلا ۱۵ ماه حضور داوطلبانه داشته باشد و چه فردی همین مدت به عنوان سرباز در جبهه‌ها حضور داشته باشد، می‌تواند به ازای هرماه ۱۲ روز کسرخدمت دریافت کند.

 

 

گواهی حضور در جبهه

یکی از مهمترین گواهی هایی که در دستگاههای مختلف جهت صدور برخی تسهیلات قانونی یا استفاده از برخی آیین نامه ها مورد استفاده قرار می گیرد، «گواهی حضور در جبهه» است که رزمندگان و ایثارگران با در اختیار داشتن آنها می توانند از خدمات و تسهیلاتی که دولت و مجلس برای جبران بخشی از تلاش های آنها در ایام دفاع مقدس و تقدیر از رشادت های آنها برای حفظ میهن تصویب کرده اند، استفاده کنند.

اما مرجع صدور این گواهی مهم تاکنون با ابهاماتی همراه بود و بعضا برخی افراد با در اختیار داشتن گواهی های صادره از برخی یگانهای محلی، در خواست استفاده از این تسهیلات را داشتند که به دلایل مختلف این موضوع باعث بروز مشکلاتی در ساختار نیروهای مسلح و دولت شده بود.






منبع:گواهی حضور در جبهه ارتش


کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی